Dlaczego smartwatch nie łączy się z telefonem?

Łukasz Bobel

Najpopularniejsze na rynku smartwatche łączą się z telefonem za pomocą Bluetooth. Jak wiadomo, jest to połączenie na bardzo krótkie dystanse i podatne na zakłócenia. Zdarza się, że zegarek nie chce się połączyć, łączy się, ale nie działa, lub pojawiają się inne problemy. W poniższym artykule znajdziesz podpowiedzi, co zrobić w takich sytuacjach!

Zobacz także: Najlepszy smartwatch – ranking

Jak poprawnie połączyć zegarek z telefonem?

Połączenie smartwatcha z telefonem jest bardzo proste, ale czasem odrobinę pogmatwane. Producentów jest wielu, a aplikacji jeszcze więcej. Większość zegarków po prostu wymaga apki, aby działać, stąd konieczne jest jej pobranie i połączenie ze smartfonem.

Aplikacja współpracująca z danym modelem powinna się znajdować w sklepie Play. Jeśli nie wiesz, jak się ona nazywa, zajrzyj na stronę producenta lub do pudełka, w którym informacja powinna się znajdować.

Po pobraniu aplikacji koniecznie trzeba włączyć Bluetooth lub Wi-Fi w telefonie i za pomocą wskazówek z aplikacji przejść kolejne etapy łączenia sprzętów. Czasami wymagane jest wciśnięcie kombinacji klawiszy, a czasami apka sama wykrywa zegarek.

Jeśli potrzebujesz dokładniejszej instrukcji, zapoznaj się z naszym artykułem o tym, jak szybko połączyć smartwatch z telefonem!


Dlaczego smartwatch nie łączy się z telefonem?

Tak naprawdę bardzo trudno odpowiedzieć, dlaczego tak się dzieje. Komputery lubią płatać figle, które wynikają z błędu aplikacji, niepoprawnego tłumaczenia lub działania kodu i tak dalej. W grę mogą wchodzić również fizyczne niedoskonałości, tj. blokowanie sygnału Bluetooth lub zepsuty nadajnik.

Powodów może być naprawdę wiele – od niedziałającego przekaźnika po błąd w oprogramowaniu. Zanim pójdziesz do serwisu, po prostu wypróbuj poniższe kroki.


Zresetuj urządzenia i rozłącz je

Komputery potrafią robić niewytłumaczalne rzeczy. Na początek spróbuj uruchomić ponownie oba urządzenia, jest szansa, że po prostu wystąpił jakiś błąd w oprogramowaniu, a restart zazwyczaj pomaga w pozbyciu się ich. Jeśli to jednak nie zadziałało, warto rozłączyć zegarek i telefon i sparować je ponownie. W przypadku wielu urządzeń podłączonych naraz komputer, telefon i inne urządzenia czasami głupieją i robią problemy z łącznością lub funkcjonalnością.


Sprawdź swoje połączenie Bluetooth

Sprawa może być prostsza, niż ci się wydaje. Być może zapomniałeś o uruchomieniu Bluetooth w telefonie lub zegarku. Jeśli jednak to nie to, warto podłączyć do telefonu inne urządzenia BT, takie jak: słuchawki, myszki, klawiatury. Cokolwiek, dzięki czemu upewnisz się, że nadajnik działa poprawnie. Jeśli nie łączy się dobrze z innymi peryferiami – należy zwrócić się o pomoc do licencjonowanego serwisu.


Zadbaj o odpowiednią odległość

Sygnały Bluetooth, a nawet Wi-Fi mają to do siebie, że nie są specjalnie rozległe. Być może oddalasz się za bardzo od smartfona i powoduje to, że nie ma stabilnego połączenia.


Sprawdź wersję oprogramowania

Aby to zrobić, musisz mieć połączenie z internetem. Wejdź w ustawienia zegarka, następnie informacje (lub podobna zakładka) i sprawdź, czy nie czeka na ciebie aktualizacja. Tak samo wejdź do App Store lub Google Play i sprawdź, czy aplikacja nie wymaga uaktualnienia do nowej wersji. W aplikacji Apple Watch znajdziesz również aktualizacje samego smartwatcha. Być może dlatego zegarek nie łączy się ze smartfonem, ponieważ brak najnowszej wersji skutecznie mu to uniemożliwia.


Wyczyść pamięć cache

Na telefonach z Androidem w ustawieniach pamięci jest opcja wyczyszczenia danych cache konkretnej aplikacji (w tym przypadku oprogramowania zegarka). Jednak zarówno na nich, jak i w systemach iOS wystarczy usunąć je z telefonu, zresetować telefon i zainstalować ponownie.


Zegarek nie łączy się z telefonem – co robić?

Jeśli powyższe kroki nie zadziałały, to prawdopodobnie w grę wchodzi uszkodzenie komponentów wewnętrznych któregoś z urządzeń. Jeśli telefon normalnie łączy się z innymi peryferiami obsługującymi ten sam rodzaj połączenia, wtedy winowajcą jest raczej sam zegarek.

Jeśli po zastosowaniu powyższych metod smartwatch wciąż nie chce się połączyć z telefonem, konieczne będzie zaniesienie go do licencjonowanego serwisu lub poszukanie uszkodzenia we własnym zakresie.Warto jednak zaznaczyć, że sprzęty takie jak smartwatche produkowane są niezwykle precyzyjnie, na mikrokomponentach, i naprawianie ich przez domorosłego serwisanta może je nawet nieodwracalnie uszkodzić.

  • 2 079 zł
  • 2 299 zł
  • 599 zł
  • 1 778 zł
  • 4 509 zł
  • 1 599 zł
  • 599 zł
  • 199 zł
  • 1 289,99 zł
  • 1 129 zł
Czy ten artykuł był dla Ciebie przydatny?

Napisz nam, co myślisz

0/2000
Administratorem danych osobowych jest Euro-net Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, właściciel marki RTV EURO AGD, adres: 02-273 Warszawa ul. Muszkieterów 15, @: daneosobowe@euro.com.pl, telefon: 855 855 855, (Administrator). W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, w tym ich profilowaniu.

Zostaw nam swoją opinię

Przykro nam, że ten artykuł nie spełnił Twoich oczekiwań. Chcemy się dowiedzieć, co możemy poprawić.

Wybierz jedną z opcji: *

Jeśli chcesz, podaj nam więcej szczegółów:

0/2000
Administratorem danych osobowych jest Euro-net Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, właściciel marki RTV EURO AGD, adres: 02-273 Warszawa ul. Muszkieterów 15, @: daneosobowe@euro.com.pl, telefon: 855 855 855, (Administrator). W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, w tym ich profilowaniu.

Dziękujemy za dodatkowy komentarz!

Zapisaliśmy Twoją wiadomość. Pomoże nam poprawić i ulepszyć treści w serwisie.

Dziękujemy! Zapisaliśmy Twoją opinię

Już zapisaliśmy Twój głos!

Dziękujemy!