Co wiadomo o Skull and Bones? – premiera gry

Łukasz Bobel

Po wielu perypetiach, opóźnieniach i błędach wydawniczych Ubisoft zdecydował się w końcu ustalić datę oficjalnej premiery Skull and Bones. Czego możemy się spodziewać po najnowszym tytule o piratach? Co stało na przeszkodzie wcześniejszym próbom wydania gry? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym artykule! 


Problemy wydawnicze Skull and Bones

Za sprawą szanghajskiego oddziału firmy Ubisoft powstał pomysł zrobienia gry z motywem pirackim. Są oni w tym doświadczeni, gdyż wcześniej zajmowali się tworzeniem segmentów bitew morskich do Assassin’s Creed IV: Black Flag z 2013 r. Po jej premierze pomyślano o stworzeniu spin-offu w gatunku MMO. Jednak Ubisoft zrobił z tego osobny projekt.

W 2017 r. zapowiedziano w końcu Skull and Bones i z informacji przekazanych prasie wynikało, że gra początkowo miała być skupiona jedynie na bitwach morskich. Później porzucono tę ideę na rzecz surwiwalu w stylu Rust, odbywającego się zarówno na lądzie, jak i na morzu. Okazało się, że gra napotkała wiele problemów produkcyjnych związanych z zarządzaniem, brakiem konkretnej koncepcji i sposobu reżyserii.

Skull and Bones reprezentować będzie gatunek MMO. W założeniu twórców gra nie ma jednej, liniowej kampanii, a jedynie historie poboczne tworzące tło świata przedstawionego.  Akcja gry pierwotnie miała się dziać na Karaibach, później w fikcyjnej Hiperborei, ale ostatecznie zobaczymy Ocean Indyjski i okalające go lądy.

Dla Ubisoftu najrozsądniejszym wyjściem było kilkukrotne przesuwanie Skull and Bones. Premiera w 2023 r. zbliżała się wielkimi krokami, gdy okazało się, że niestety fani będą musieli jeszcze chwilę poczekać. Według krytyków i dziennikarzy gra nie była wtedy jeszcze skończona, a stan projektu był niepokojący. 

 

O czym jest Skull and Bones?

Według zapowiedzi Skull and Bones reprezentować będzie gatunek MMO. W założeniu twórców gra nie ma jednej, liniowej kampanii, a jedynie historie poboczne tworzące tło świata przedstawionego.

Akcja gry pierwotnie miała się dziać na Karaibach, później w fikcyjnej Hiperborei, ale ostatecznie zobaczymy Ocean Indyjski i okalające go lądy. Jak przystało na grę o piratach, Ubisoft oddał graczom do wyboru modyfikowalne statki, którymi można prowadzić bitwy morskie i transportować przedmioty potrzebne do wykonywania kontraktów, na których bazuje rozgrywka.

Wraz z wypełnianiem tych kontraktów zbierać się będzie punkty „niesławy” (ang. infamy), które odblokowywać będą nowe statki, ulepszenia, schematy tworzenia i misje u lepszych zleceniodawców. Głównym celem rozgrywki jest zebranie tyle infamii, aby zostać największym watażką w regionie. Do wykonania oddano różnorakie zadania, takie jak: połów, napadanie na statki oraz forty, szukanie skarbów czy transport.

Polecane gry na pc
  • 129 zł
  • 219 zł
  • 129 zł
  • 169 zł
  • 199 zł
  • 139 zł
  • 94 zł
  • 79 zł
  • 1 199 zł
  • 169 zł

Deweloperzy zapewniają o rozwiniętym systemie tworzenia (ang. crafting). Zanim staniemy się watażką, grę zaczyna się praktycznie bez niczego. Samemu trzeba pozyskać narzędzia do zdobycia jedzenia i wraz z postępami awansować na coraz wyższą pozycję w pirackiej hierarchii. Zgodnie ze słowami reżysera Ryana Bernarda: każdy zdobyty przedmiot ma być w jakiś sposób użyteczny do craftingu.

Oczywiście lwią częścią rozgrywki są jednak wyprawy morskie. Służące do nich łajby można w pewnym stopniu modyfikować zarówno wizualnie, jak i technicznie, np. poprzez dodawanie nowych dział. Ważnym elementem jest również dbanie o stan i wyposażenie statku, a także o załogę, która z braku morale może wszcząć bunt.


Kiedy zadebiutuje Skull and Bones? Premiera w Polsce

Po wielu perypetiach Ubisoft w końcu ogłosił oficjalną premierę gry. Została ona zapowiedziana na 16 lutego 2024 roku. Na razie nic nie wskazuje, aby miało się to w jakikolwiek sposób zmienić. Przedstawiciele Ubisoftu zapewniają, że produkcja idzie zgodnie z planem. 

Polecane gaming
  • 209 zł
  • 209 zł
  • 249 zł
  • 209 zł
  • 249 zł
  • 209 zł

Na stronie Euro.com.pl już teraz można kupić preorder na PS5 oraz Xbox Series X, zarówno wersję podstawową, jak i specjalną. Wersja premium, oprócz podstawki, odblokowuje dwie ekskluzywne misje oraz daje żeton Przepustki Przemytnika – swego rodzaju battle pass dodający zawartość. Ponadto deweloperzy wraz z premierą do edycji premium dodają cyfrowy artbook, ścieżkę dźwiękową i kolekcję ballad.

Czy ten artykuł był dla Ciebie przydatny?

Napisz nam, co myślisz

0/2000
Administratorem danych osobowych jest Euro-net Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, właściciel marki RTV EURO AGD, adres: 02-273 Warszawa ul. Muszkieterów 15, @: daneosobowe@euro.com.pl, telefon: 855 855 855, (Administrator). W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, w tym ich profilowaniu.

Zostaw nam swoją opinię

Przykro nam, że ten artykuł nie spełnił Twoich oczekiwań. Chcemy się dowiedzieć, co możemy poprawić.

Wybierz jedną z opcji: *

Jeśli chcesz, podaj nam więcej szczegółów:

0/2000
Administratorem danych osobowych jest Euro-net Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, właściciel marki RTV EURO AGD, adres: 02-273 Warszawa ul. Muszkieterów 15, @: daneosobowe@euro.com.pl, telefon: 855 855 855, (Administrator). W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, w tym ich profilowaniu.

Dziękujemy za dodatkowy komentarz!

Zapisaliśmy Twoją wiadomość. Pomoże nam poprawić i ulepszyć treści w serwisie.

Dziękujemy! Zapisaliśmy Twoją opinię

Już zapisaliśmy Twój głos!

Dziękujemy!