Tradycyjne telefony stacjonarne swoje lata świetności mają za sobą. Nie brakuje jednak osób, które są zwolennikami tego typu rozwiązań. Z myślą o nich producenci wprowadzili na rynek telefony stacjonarne na kartę SIM. Wyglądem i funkcjonalnością nawiązują one do klasycznego sprzętu stacjonarnego, który niegdyś był obecny w większości polskich domów. Obecnie telefon stacjonarny na kartę jest używany głównie przez osoby starsze, ale czasami stanowi również wyposażenie biura.
Z TEGO ARTYKUŁU DOWIESZ SIĘ: |
Telefon stacjonarny na kartę SIM czy telefon przewodowy: który wybrać?
Dla młodych osób telefon stacjonarny przewodowy jest przeżytkiem z poprzedniej epoki. Starsi – poza względami sentymentalnymi – cenią go za prostą obsługę. Podstawową funkcją stacjonarnych urządzeń jest możliwość wykonywania i odbierania połączeń. Niektóre posiadają również opcję wyświetlania numerów telefonów połączeń przychodzących, książkę z kontaktami, rejestr połączeń czy funkcję głośnomówiącą. Duży problem od zawsze stanowił jednak zasięg. Telefony przewodowe – jak sama nazwa wskazuje – są wyposażone w przewód. Łączy on słuchawkę z modułem urządzenia. Ten z kolei jest połączony kablem do sieci telefonicznej. W przeciwieństwie do telefonów komórkowych, korzystanie z klasycznego telefonu stacjonarnego przewodowego wiąże się z koniecznością jego obsługiwania w określonym miejscu.
Wypuszczając na rynek telefony stacjonarne na kartę SIM, producenci tego rodzaju sprzętu sprawili, że popularność tradycyjnych, przewodowych telefonów jeszcze bardziej spadła. Wszystko dlatego, że są one bardziej funkcjonalne, ale zarazem równie proste w obsłudze jak ich starsze odpowiedniki. Poza tym do zalet bezprzewodowych telefonów stacjonarnych na kartę należy zaliczyć:
- zasięg – dzięki temu, że telefon nie jest podłączony do sieci analogowo, tylko ściąga zasięg z sieci telefonii komórkowej GSM, pozwala na prowadzenie rozmów w różnych miejscach domu czy na podwórku;
- funkcje dodatkowe – wszystko zależy od modelu, ale większość telefonów posiada: budzik, książkę telefoniczną, automatyczną sekretarkę, a nawet kalkulator;
- czytelny wyświetlacz i duże przyciski – telefony stacjonarne najczęściej są używane przez osoby starsze, które mogą mieć problemy z czytaniem małych liter i obsługą małych przycisków. Dlatego większość telefonów stacjonarnych na kartę SIM jest pod tym względem dostosowana do potrzeb seniorów.
Porównując tradycyjny telefon stacjonarny przewodowy z bezprzewodowym na kartę SIM, lepszym rozwiązaniem wydaje się ta druga opcja. Nawiązujący do klasyki wygląd w połączeniu z nowymi technologiami dobrze wpisują się w oczekiwania i potrzeby osób poszukujących telefonów do domów czy biur.
Jaki telefon stacjonarny wybrać: do domu, do biura, dla seniora?
Liczba dostępnych w sprzedaży telefonów stacjonarnych na kartę SIM nie jest tak duża jak telefonów komórkowych czy smartfonów. Dzięki temu łatwiej podjąć ostateczną decyzję, która zawsze powinna jednak opierać się na analizie przeznaczenia i potrzeb. Jeżeli klient nie ma wygórowanych wymagań, to pod względem funkcjonalności telefon stacjonarny do biura może być taki sam, jak telefon stacjonarny bezprzewodowy dla seniora. Jednym z przykładów takiego uniwersalnego modelu jest telefon Gigaset DL580. Mimo że akurat on nie obsługuje kart SIM, to pod względem funkcjonalności jest podobny do telefonów stacjonarnych na kartę. Jego największe zalety to:
- duże klawisze,
- blokada klawiatury,
- szybkie wybieranie numeru,
- funkcja głośnomówiąca,
- podświetlany wyświetlacz,
- książka telefoniczna.
Dodatkowe funkcje w żadnym stopniu nie utrudniają obsługi telefonu. Jeśli zatem ktoś nie chce z nich korzystać, a telefon ma mu służyć wyłącznie do wykonywania lub odbierania połączeń, to nie powinien mieć z tym problemów.
Ci, którzy poszukują bardziej funkcjonalnych telefonów stacjonarnych na kartę, powinni rozważyć zakup urządzeń bezprzewodowych. Mogą one być wyposażone w więcej niż jedną słuchawkę bezprzewodową, co doskonale sprawdza się w przypadku, gdy z telefonu korzysta kilka osób (tak często jest m.in. w biurach). Dobrym rozwiązaniem dla firm są telefony stacjonarne bezprzewodowe z sekretarką, które pozwalają telefonującym pozostawić wiadomość, kiedy żaden z pracowników nie może odebrać telefonu.
Jeśli chodzi o ceny telefonów stacjonarnych na kartę, to wahają się one od około 100 do 300 złotych, w zależności od producenta i modelu.