logo
Drugi produkt 33 taniej - 161124 - belka 396x116
Trade - in - 1024 - belka 1024x85

Wybierz Mikrofony dla siebie

Mikrofony studyjne (17)

Mikrofon Elgato WAVE DX Przewodowy Dynamiczny Czarny
  • Typ podłączenia: przewodowy
  • Złącze: USB , XLR
  • Długość przewodu: 3 m
  • Pasmo przenoszenia: 50 Hz - 215 kHz
Black Friday weeks
40500
Raty

RRSO 0%

13,50 zł x 30 rat 0%

Najniższa cena: 409 zł Cena bez kodu: 469 zł

Cena promocyjna z kodem RBFW24100512C obowiązuje do 05.12.2024, godz. 22:45 Kody rabatowe nie łączą się.

Mikrofon Savio Sonar Pro Przewodowy Pojemnościowy Czarny
  • Typ podłączenia: przewodowy
  • Złącze: USB , USB-C
  • Długość przewodu: 1,8 m
  • Pasmo przenoszenia: 60 Hz - 18 kHz
14769
Zobaczyłeś 17 z 17 produktów

Mikrofon studyjny

Mikrofon studyjny przedstawia najwyższą jakość rejestrowanego dźwięku. Właśnie z tego względu jest on nieodzownym elementem każdego studia nagrań. Nie oznacza to jednak, że sprawdza się wyłącznie w idealnych warunkach. Urządzenia tego typu sprawują się równie dobrze w rękach osób zajmujących się półprofesjonalnie, czy nawet amatorsko podcastami, tworzeniem materiałów video lub śpiewaniem. Mikrofon studyjny zapewnia każdemu użytkownikowi zrównoważony, nasycony i przede wszystkim klarowny dźwięk – często nawet bez konieczności instalowania specjalnych sterowników!

Mikrofony studyjne – design

Design mikrofonów studyjnych potrafi być skrajnie różny. Mogą być to zarówno urządzenia wierne oldschoolowemu i kultowemu stylowi, jak i jego skrajnemu przeciwieństwu – odważnemu, futurystycznemu wyglądowi. Design mikrofonu często jest bezpośrednio kojarzony z jego producentem. Poszczególne marki zwykle trzymają się jednego stylu, chcąc w jak najprostszy sposób zapisać się w pamięci klientów. Przykładowo, mikrofony AKG prezentują zazwyczaj klasyczny design. Jeśli podobają Ci się kanciaste membrany i obudowy, w których dominują kolory takie jak beż, czy srebro, to mikrofony w retro stylu są właśnie dla Ciebie!

Mogłoby się wydawać, że design z lat 70. może mieć zły wpływ na wszelkiego rodzaju nowinki technologiczne znajdujące się w mikrofonach XXI wieku. Nic bardziej mylnego! W większości bardziej profesjonalnych rejestratorów, reprezentujących styl retro, można spotkać się z interfejsem plug and play. Dzięki temu rozwiązaniu można korzystać z nich od razu po podłączeniu zarówno do komputera (PC/Mac), jak i urządzeń mobilnych. Na tym nie koniec. Podobnie jak w sprzęcie o nowoczesnym designie, np. mikrofonach Beyerdynamic czy innych marek, mikrofony o klasycznym wzornictwie często obsługują najnowsze rodzaje wejść, takie jak choćby USB typu C, czy złącze XLR.

Z drugiej strony rejestratory prezentujące nowoczesny design dobrze komponują się z coraz bardziej futurystycznym wystrojem wielu pokojów twórców i studiów nagraniowych. Urządzenia są też naprawdę stylowe – dominują w nich odcienie czerni i srebra, a dostępne w niektórych modelach podświetlenie idealnie wpasuje się np. w pokoju gamera, czy podcastów.

Mikrofon studyjny – jakość a cena

Cena mikrofonów studyjnych jest nieco wyższa niż kwota, którą możesz zapłacić za inne rejestratory dźwięku. Jest to spowodowane wysoką jakością materiałów oraz samych nagrań wykonanych z użyciem tego sprzętu. Ponadto wiele urządzeń posiada w zestawie przydatne akcesoria, takie jak np. statyw lub pop filtr. Producenci dodają zwykle do swojego sprzętu cały komplet dodatków przydatnych podczas nagrywania. Poza wymienionymi wyżej, w pakietach mogą się znaleźć także: antywstrząsowy uchwyt lub nakładana na membranę pianka wytłumiająca. Wiele mikrofonów studyjnych należy do grupy mikrofonów pojemnościowych, dzięki czemu zawdzięczają bardzo wysoką czułość. W przypadku tego rodzaju sprzętu niezwykle łatwo o zarejestrowanie przypadkowych dźwięków otoczenia. Z tego powodu najczęściej znaleźć je można właśnie w studiach nagraniowych, które wyposażone są w pianki tłumiące niepożądane szumy.

Cechy mikrofonów studyjnych

Mikrofon studyjny wyróżnia się przede wszystkim swoją czułością oraz wysoką jakością nagrań. Dzięki tym cechom zarejestrowane wokale czy mowa brzmią czysto i wyraźnie. Co więcej, większość urządzeń zapewnia użytkownikom możliwość rejestracji dźwięku w naprawdę szerokim paśmie. Ponadto, mikrofony studyjne przodują w kwestii cyfrowego przetwarzania sygnału. W ten sposób nagrania uzyskują efekt naturalności oraz stają się o wiele łatwiejsze w obróbce. Wielowarstwowe membrany o dużych rozmiarach w połączeniu z filtrami pop i często obecnym software’em wytłumiającym stukot i szumy tylko wzmacniają ten efekt.

Opinie o mikrofonach studyjnych są różne, jednak wszystkie zgadzają się w jednym aspekcie: te urządzenia na pierwszym miejscu stawiają jakość. Oczywiście, nie oznacza to, że producenci całkiem zapominają o designie. Wiele produktów, jak choćby mikrofony White Shark, prezentuje się naprawdę okazale pomimo stosunkowo prostego designu. Jednocześnie, w mikrofonach studyjnych bardzo rzadko można spotkać rozwiązania mające wyłącznie uatrakcyjnić urządzenie. Nawet dodawane do zestawu akcesoria są wysoce funkcjonalne. Nieważne czy to koszyczek antywstrząsowy, pianka wytłumiająca, czy statyw – sprzęt do poważniejszych nagrań musi być przede wszystkim jakościowy i przydatny.

Mikrofon studyjny a zastosowanie na estradzie

Niestety, mikrofony studyjne raczej nie nadają się do użycia na scenie. Największą różnicą pomiędzy sprzętem tego typu a mikrofonem scenicznym jest przede wszystkim ich czułość. Urządzenia wykorzystywane na wiecach i estradach muszą spośród odgłosów tłumu lub instrumentów dobrze zbierać głos mówcy/wokalisty. Przez to nie mogą być zbyt czułe. Z tego powodu mikrofony dynamiczne są o wiele częściej wykorzystywane podczas wystąpień niż ich pojemnościowe odpowiedniki.

Sprzęt używany w studiu jest o wiele czulszy od mikrofonów scenicznych. Głoski takie jak „sz”, „cz” lub „p” są bardzo mocno akcentowane na nagraniach wykonanych z pomocą urządzeń tego typu. Dlatego właśnie podczas profesjonalnych nagrań używa się pop filtrów, które niwelują te kłujące w uszy dźwięki. Ponadto, mikrofon studyjny potrzebuje przede wszystkim fantomowego zasilania zewnętrznego. Chyba nikt nie jest w stanie wyobrazić sobie artysty lub mówcy poruszającego się po scenie z filtrem szumów i ciągnącym się za mikrofonem kablem.   
Więcej